duminică, 26 februarie 2012

Luna în luna februarie 2012

După ce am postat articolul precedent, am încercat să fotografiez luna. Nu mi-a reuşit. Am intrat pe saitul Observatorului astronomic "Amiral Urseanu" din Bucureşti.

http://www.astro-urseanu.ro/calendar_februarie.html

De acolo am copiat:

Luna Nouă se produce pe 22 februarie, la ora 00:35.

Începând cu seara de 23 februarie vom vedea Luna pe cer, imediat după apusul Soarelui, în acea parte a orizontului. Va trece pe lângă planetele Venus (pe 25 febuarie) și Jupiter (pe 26 și 27 februarie). De fapt în perioada 24-28 februarie vom vedea pe cerul de seară cele trei obiecte (secera subțire a Lunii, Venus și Jupiter).



(cu click dreapta pe fotografie, o vedeţi mărită)














Calendaristic vorbind, februarie este o lună fără faza de Primul Pătrar, care se produce pe 31 ianuarie și 1 martie.

Mai multe despre fazele Lunii pe adresa de mai sus.

Mersul planetelor vizibile cu ochiul liber

În nopțile lunii februarie se pot vedea aproape toate planetele din sistemul solar (fără Neptun). Mercur, Venus, Jupiter și Uranus se văd seara, Marte după miezul nopții, iar Saturn înspre dimineață.

Există şi o schemă cu Marte şi Lună, asemeni celei de sus.

Mult mai multe pe link-ul de sus, unde sunt trecute orele la care puteţi să vedeţi planetele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu